Een broeinest voor app ideeën

Een broeinest voor app ideeën

Deze blog is een broeinest voor app ideeën. We buigen je zienswijze eenvoudig om. En zo krijg jij een nieuwe blik op de mogelijkheden. Dus ben jij op zoek naar meer inspiratie? Het volgende vette idee dat jouw merk op de radar gaat zetten. Lees dan snel verder!

Datum:
  • 11 augustus 2022

Er bestaat de opvatting dat er geen slechte ideeën bestaan. Dat klopt: er bestaan enkel slechte uitgangspunten. Maar van hele goede ideeën barst je anders ook niet elke dag uit elkaar. Toch wil je jouw merk of product op de meest innovatieve manier wegzetten. Maar hoe doe je dat?

Je hebt een aantal uitgangspunten:

  • De beleving van je merk vergroten
  • De verkoop van je product stimuleren
  • Je service of product een digitaal verlengstuk geven

Dan heb je een andere manier van tegen de technologische ontwikkelen aankijken. De mobiele telefoon als:

  • …communicatiemiddel (WhatsApp, SnapChat)
  • …entertainmentstudio (Netflix)
  • …gaming console (Angry Birds)
  • …informatiebron (Buienradar, Night Sky X)
  • …winkel (H&M, Hema)
  • ...afstandsbediening (Bruynzeel, Hue)
  • …scanner (CoronaCheck, CamScanner)
  • …archief (Bruynzeel, Untapped, Gigit)
  • …gadget (Camera, Metronoom, Waterpas)
  • …hulpmiddel (Shazam)

Welke van de bovenstaande functionaliteiten kan jouw service of product aanvullen?

Lees verder voor enkele voorbeelden die tot je verbeelding zullen spreken.

De beleving van je merk vergroten

Hoe kunnen de laatste technologieën bijdragen aan de beleving van mijn merk?

Je hebt ze jezelf cadeau gedaan, of gekregen. Lush bruisballen. Ethisch verantwoord als ze zijn zitten die zonder cellofaantje of andere overbodige verpakking in de doos. Tegen de tijd dat jij eindelijk eens dat lange bad kan nemen, heb je de doos en bijbehorende rekening allang weggegooid. Hoe weet je dan eigenlijk welke bal wat is? Lush lanceerde Lush Labs. Hun eigen app en community waarin ze experimenteren. Niet alleen slim voor de engagement. Er komen ook nog eens slimme producten uit. Zoals de bruisbal scanner. En zo vult Lush, hun ogenschijnlijk niet digitale product, toch digitaal aan. Namelijk als:

  • …scanner

Zo heeft Lush een grote frustratie van hun gebruikers opgelost! Kan jij dat ook? Heb jij een product dat eenmaal uit zijn originele verpakking, misschien niet meer helemaal herkenbaar is? Ligt jouw product misschien in een verpakkingsvrije winkel? Zou jouw klant zich na een tijdje kunnen afvragen hoe hij jouw product moet schoonmaken/ onderhouden? Denk aan schroeven en bouten, theemelanges, planten of sieraden.

Website afbeelding 1

De verkoop van je product stimuleren

Hoe kunnen de laatste technologieën bijdragen aan de verkoop van jouw product of dienst?

Duik in de onzekerheid van jouw (potentiële) klanten en laat de laatste technologieën voor je werken. Denk hierbij aan mensen die hun huis willen verbouwen, maar het moeilijk vinden om te visualiseren en dus de knoop door te hakken. Je kan dan als architect VR inzetten om jouw klanten ‘in’ hun nieuwe huis te zetten. Of denk aan kleinere producten voor ín huis. Zoals radiatoren bijvoorbeeld. Hoe weet je nou of die ene design radiator werkelijk mooi in jouw huis gaat passen? Met AR zet je jouw product ineens ín de woonkamer van jouw potentiële klant. Zoals VASCO deed. Met hun AR app halen ze de zorgen van hun potentiële klanten weg! Ze hebben nu een app die bij keuzevorming dient als: 

  • …hulpmiddel

Zo zou jij waarschijnlijk ook slim in kunnen spelen op heel veel cruciale momenten uit de customer journey van jouw potentiële klanten.

(Voorbeeld van plantsome die een niet digitale dienst heeft (planten) maar wel gebruik maakt van een aanvullende app, zodat je als klant meer binding krijgt met hun product.)

Website afbeelding 2 1

Je service of product een digitaal verlengstuk geven

Je hebt een niet-digitale product of dienst. Jouw product of dienst is ook niet helemaal digitaal te maken. Maar zou digitaal misschien wel een verlengstuk kunnen zijn?

Je biedt een service…

Zoals accountancy bijvoorbeeld. Daar komt veel papierwerk bij kijken en belangrijke piekmomenten. Apps waarin jouw klanten de boekhouding kunnen doen bestaan al: Moneybird, Tellow. Maar wat als jij als account zo’n app kon aanbieden én aanvullen met voor de klant specifieke belangrijke momenten en specs. Zoals documentbeheer en bewerking bijvoorbeeld? Of een agenda met notificaties en to-do’s voor belangrijke momenten? Dan heb je ineens een app die dient als:

  • ...communicatiemiddel én
  • …archief

Zo zou je jouw service kunnen verlengen met een digitaal product.

Je hebt een product…

Namelijk iets o-zo niet digitaals als archiefkasten bijvoorbeeld. Lange rijen (verrijdbare) kasten met dozen, documentmappen of andere waardevolle spullen. Dan zou je misschien niet snel eraan denken om de kasten waarin al die spullen zijn opgeslagen digitaal te maken. Want, want is er nou digitaal aan een kast? Verkeerde vraag! De vraag moet luiden: ‘Wat als ik deze kast digitaal maak’? Zo werd de handmatige bediening van het openen en sluiten van de rijen, gedigitaliseerd. Namelijk met een app die functioneert als:

  • ...afstandsbediening én
  • …archief

Zo heeft Bruynzeel de verrijdbare opslagsystemen een waardevol digitaal verlengstuk gegeven. Gebruikers kunnen nu vanuit hun luie stoel het archief doorzoeken en de gewenste gangpaden al openen nog voordat ze bij het fysieke archief aankomen.

Begint er nu iets te borrelen? Mooi! Dat was onze bedoeling. We inspireren je graag nog meer. Neem contact met ons op.

Deze website is beveiligd door reCAPTCHA en de Google Privacy Policy en Terms of Service.