DSG schoenwinkel app

DSG

Praktisch elke retail winkel zit met hetzelfde vraagstuk. “Hoe kunnen we onze tijdloze persoonlijke service in de winkel behouden, en profiteren van nieuwe digitale mogelijkheden?” DSG – Durlinger Shoetime Group, samen de grootste schoenenverkoper van Zuidoost Nederland – vond een slimme oplossing, samen met Ketjapp.

Wat

Wat DSG graag wilde toen ze ons benaderden, was de huidige service en het aanbod in hun winkels vergroten. Minder “nee” verkopen door een beperkt aanbod in hun winkels. Ze zaten daarvoor al op het spoor van een digitale oplossing. Iets met een tablet in de winkel, en een webplatform bijvoorbeeld. En dan gebruik maken van alle data over voorraden en beschikbaarheid... – Daar zaten ze op een goed spoor. 

Want

Met alle data die DSG heeft over z’n product-voorraden zouden alle 70 winkels een stuk meer kunnen bieden dan wat er in de schappen ligt. En dat betekent meer mogelijkheden, meer service, meer verkoop. Het concrete doel: +10 schoenverkopen per winkel per maand, in 2019. 

Samen doken we daarvoor meteen in de “discovery fase”: een praktisch proces om efficiënt te ontdekken hoe de ideeën, mogelijkheden en gewenste resultaten kunnen samenkomen in een concreet product. Van probleem naar idee naar oplossing dus. 
 

"Gezien de complexiteit van ons ICT landschap waren we bang dat een tablet-oplossing veel tijd en geld zou gaan kosten. Door de duidelijke aanpak van Ketjapp bleek dat mee te vallen en hebben we dit project samen prima onder controle gehouden. Ketjapp weet specialistische kennis te koppelen aan een effectieve werkwijze. Bepaald geen vanzelfsprekendheid in deze branche."

Michiel Sieben en Dennis Pantekoek
namens de afdeling Marketing DSG

Het resultaat

Een tablet app, te gebruiken door het winkelpersoneel, om de klant een groter aanbod en meer mogelijkheden in de complete DSG schoen-voorraad te bieden – ter plekke, in de winkel. Op ons aanraden; in een native Android app. Speciaal gemaakt voor Android tablets dus, zodat DSG meteen het vraagstuk “welke tablet schaffen we aan” had opgelost. In alle 70 filialen is deze tablet in 2019 te vinden, waarop het winkelpersoneel elke klant met specifieke wensen van veel meer mogelijkheden kan bedienen dan hij in de winkel aantreft. 

Net een ander model? Even kijken in het complete assortiment, via een uitgebreide set specificaties in de slimme filter. Andere maat? Even zien of een ander filiaal ze heeft liggen. – Is de keuze gemaakt, dan stuurt de app de bestelling door naar de kassa, en kan de klant direct afrekenen. Het gekozen paar wordt rechtstreeks thuisbezorgd. 

Iets voor jouw winkel?

Sta je met jouw organisatie voor hetzelfde vraagstuk: “hoe vergroot ik mijn offline service, dankzij digitale oplossingen?” – Denk aan een app zoals die voor DSG, of denk verder! Zo kun je:
 
Een groter aanbod bieden dan in de winkel zichtbaar is. 
Je eigen producten samenstellen.
Testen welke items het best bij jouw wensen aansluiten.
Kijken hoe koopwaar beoordeelt wordt door voorgangers.
Producten vergelijken op specificaties.
 
Vragen staat vrij, en we zijn altijd in voor nieuwe ideeën. Laat ons dus weten voor welk vraagstuk jij staat. Wij denken graag mee in de (digitale) oplossing!

Benieuwd wat een app voor jouw organisatie kan doen? Leads genereren, of processen optimaliseren? Contact ons, en we denken vrijblijvend met je idee of processen mee - als technisch, creatief én strategisch app bureau.

Igor
project- en teamleider Ketjapp