Iederéén werkt efficiënter – met 1 app.

Softbrick

Ooit moest personeel van o.a. SPAR, Swiss Sense en Prénatal op dat A4-tje in de kantine hun planning ontrafelen. Nu zien ze in 1 klik al hun planningen, verlofsaldi en -aanvragen. Handig voor iedereen – van vakkenvullers tot planners en management.

Softbrick is één van de grootste in personeelssoftware voor bedrijven die efficiënter willen werken en personeelskosten besparen. De software maakt o.a. digitale planningen, aanvragen en tijd- en projectregistraties. Overzichtelijk, inzichtelijk en makkelijker te managen voor planners, managers en medewerkers. Precies het soort bedrijf dat wel een handige app kan gebruiken!
Dave
UX-Designer
“Een flinke uitdaging, maar we zijn er in geslaagd: deze app heeft een interface gekregen die door een breed publiek gebruikt kan worden.”

De missie

De Softbrick app moet voor elke gebruiker – elk personeelslid dus, van vakkenvuller tot projectmanager – een smetteloos overzicht tonen van al het werkgerelateerde dat relevant is voor hém. Een app op maat dus, voor élke ingelogde gebruiker. Een vakkenvuller ziet bijvoorbeeld zijn rooster en of z’n vakantie-aanvraag nog openstaat. Zijn afdelingsmanager ziet de verlofaanvragen die hij nog moet behandelen en de verlofsaldi van zijn vakkenvullers.

De missie: dat complexe materiaal en al die functionaliteiten en data – van personeelsplanning tot projectregistratie – allemaal in één app, perfect geanalyseerd en helder gepresenteerd, per gebruiker op maat, zonder dat die merkt hoeveel er achter de software-schermen gebeurt.

Het resultaat

“Van al onze apps, maken van de Softbrick app de mééste mensen gebruik.” – Igor, projectmanager

Een goede “interface” betekent dat alle gebruikers – van de vakkenvullers tot teammanagers – inderdaad een smetteloos overzicht te zien krijgen in hun Softbrick app, zonder dat ze zien hoeveel data er constant wordt ingeladen vanuit de Softbrick-software aan ‘de achterkant’. Dat wil zeggen: missie geslaagd.

De Employee Self Service (ESS) App van Softbrick is daarmee precies in lijn met alles waar Softbrick voor staat: innovatie, optimalisatie en efficiëntie.

Met de nieuwe app hebben we een fantastische basis gelegd. We kunnen deze nu samen met Ketjapp verder gaan door ontwikkelen om de gebruikers nog meer functionaliteiten te bieden.
Björn Vissers
Product Owner van Softbrick

Hoe dat werkt

Ingelogde gebruikers in de ESS app zien precies wat ze moeten zien, in 1 klik. De winkelmedewerker kan zo bijvoorbeeld:

  • Z’n eigen planning inzien,
  • Z’n saldi inzien,
  • Z’n verlof aanvragen en eventueel akkoord daarop inzien,
  • Z’n beschikbaarheid doorgeven (in ontwikkeling),
  • Z’n teamgenoten van die werkdag bekijken (in ontwikkeling),
  • Z’n teamgenoten contacten (in ontwikkeling)

Handig, zoals beloofd, voor iedereen. Handig voor de medewerker – die direct inzicht heeft – handig voor de afdeling planning – die beschikbaarheid rechtstreeks doorkrijgen – en voor hun managers – die in een klik verlof akkoorden doorgeven en het totaaloverzicht van personeel en projecten bewaren.

Werkt dat ook voor mij?

Herken je een hoop in deze case, en zie je bij jouw organisatie ook hoe jullie via omslachtige processen werken? Processen die blijkbaar een stuk slimmer kunnen? Dan kan een procesoptimalisatie app zoals die voor Softbrick zeker ook voor jouw organisatie werken.

Als je bijvoorbeeld werkt met planning & organisatie van:

  • Complexe personeelsplanningen
  • Meervoudige projecten
  • Grootschalige tijdregistraties
  • Big data van werknemers output

Ontdek wat procesoptimalisatie voor jouw afdeling of organisatie kan doen – door de administratieve rompslomp over te laten aan een slimme app, en úren efficiëntie per dag te besparen. Kan je personeel (en jij) zich weer fulltime bezighouden met waar ze het best in zijn.

Benieuwd hoe procesoptimalisatie binnen jouw organisatie kan werken met een app?
Contact ons, en we denken vrijblijvend met je idee of processen mee - als technisch, creatief én strategisch app bureau.