Softbrick redesign case header
  • Zakelijke app

Compleet redesign voor Softbrick

Alweer een aantal jaar geleden lanceerden we de Softbrick app voor personeelsmanagement. Een mooie app, met goede resultaten. Maar goed kan altijd beter. Om mee te blijven gaan met de tijd & voor nog betere resultaten, stelden we een redesign voor. Met succes.

Klant:
  • Softbrick
Softbrick redesign case image 1

Een app is nooit klaar. Zodra de eerste basisversie gelanceerd is, blijven we verbeteren. Op basis van gebruikers, data en onze eigen expertise. Zo blijft een app altijd de beste versie van zichzelf en altijd up to date. 

Softbrick heeft dat goed begrepen. Met hen werken we daarom sinds de lancering bijna dagelijks samen verder aan hun app. Per jaar stellen we daarvoor een aantal doelen, om vervolgens doorlopend naartoe te werken.

Wat we ontwikkelden voor de Softbrick app

In de afgelopen jaren hebben we al een heel aantal zaken opgepakt en doorontwikkeld aan de Softbrick app. Zo bleef de app niet alleen up to date qua software, maar voegden we telkens mogelijkheden toe, om de app groter en multifunctioneler te maken. Zoals:

  • Een ‘Periode Overzicht’ van al je geplande en gemaakte uren.
  • De mogelijkheid tot ‘Shift Advertising’, een soort marktplaats voor spontane klussen.
  • ‘Diensten Ruilen’ om dit compleet digitaal te doen. (binnenkort beschikbaar)
  • En een exclusieve ‘Managers Corner’ met eigen toegankelijkheden. (binnenkort beschikbaar)

We werken dus meestal aan middelgrote aanpassingen, nieuwe functionaliteiten, noodzakelijke updates. Maar soms is er een grote aanpassing nodig. Een compleet redesign bijvoorbeeld, op initiatief van team design & development.

“Dat kan beter!” – een redesign

Onze app designer Dave en app developer Ilker kijken altijd met een kritisch oog naar onze apps. En soms zien ze dan iets dat niemand anders ziet – en ook niet terug te zien is in de data. Iets dat nog beter kan, in de essentie van de app.

De userflow van de Softbrick app klopte niet meer. 

Door alle bestaande en nieuwe functionaliteiten en daarmee alle verschillende menu items in de app, zag de gebruiker door de bomen het bos niet meer. “Dat kan beter”, zeiden Dave & Ilker, en stelden een compleet voorstel op, inclusief werkend prototype van een nieuwe app versie.

Een Proof of Concept, met: 

  • een meer efficiënte bundeling van functionaliteiten,
  • een nieuwe layout,
  • nieuwe menu indeling,
  • met corresponderende teksten,
  • een volledig consistent gebruik van de huisstijl
  • en een aangevulde backlog met meer verbeterpunten voor een later moment,
  • zodat dit concept netjes binnen planning & budget blijft.

Het team toonden hun concept aan Softbrick – en zij waren om. “Dit moeten we doen, meteen”, zeiden zij.

“Dit is design werk zoals het hoort! Intern tijd vinden om een product van een klant te mogen verbeteren. Iets dat we doen, omdat we geloven in ons concept. Als je Proof of Concept dan meteen goedgekeurd wordt, is de ultieme beloning.”

Dave / Ketjapp app designer

De Softbrick app, voor en na

Softbrick redesign case image 2

Het resultaat:

  • Een meer logisch & overzichtelijk geheel voor de gebruiker.
  • Een duurzame layout die weer jaren mee kan.
  • Bruikbaar voor zowel medewerkers als managers.
  • Nog efficiënter werken met Softbrick.

Stuk voor stuk waardevolle en doelgerichte doorontwikkelingen van de app dus. Volgens ons team, volgens onze data en volgens de klant.

Zijn we trots op! 

Benieuwd of die slim uitgestippelde weg werkt voor jullie? Wij hebben de kennis en koffie in huis. Schroom niet, contact ons.

Igor Delissen
project- en teamleider Ketjapp